headershadow

Latest Blogposts

3 Sleutel Elementen Voor Een Op Golf Gespecificeerd Fitness Programma

Golffitness tips

Veel van de golfprofessionals die op de tour spelen weten dat er tegenwoordig meer voor nodig is dan ontzettend goed zijn in het spelletje. Dat betekent dat ze ieder aspect van hun fysieke en mentale gesteldheid moeten begrijpen en ook door welke factoren hun prestaties beïnvloed worden. Zorg voor een voorsprong op andere golfers door deze drie sleutelelementen te integreren in je golf fitness programma.

Specifiek voor golf

Het is belangrijk om de traditionele apparaten die in de sportscholen staan niet teveel te gebruiken. Die zijn erop gericht om bepaalde spiergroepen te isoleren en vereisen totaal geen arbeid bij het stabiliseren van andere spiergroepen.

Integreer wat oude en nieuwe fitness tools die je lichaam in een wat meer functionele houding brengen. Voorbeelden zijn kettle bells, fitness balls, medicine balls, balance disks, traditionele dumbbells en vergeet niet het gebruik van je eigen gewicht.

Verhoog je core stabiliteit  

De motor van de swing is je core. Efficiënter bewegen creëert meer efficiënte power. Golfers staan gedurende het grootste deel van de swing in een athletische houding en hebben behoefte aan core stabilisatie en uithoudingsvermogen.

Door het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen in de core van je lichaam zorg je zowel voor een stevige basis voor je golfswing en dus stabiliteit als voor de mogelijkheid om bij de rotatie van je lichaam de power die daarbij vrijkomt in goede banen te leiden.

Varieer de bewegingen

Een golffitness programma bevat oefeningen met verschillende bewegingsrichtingen. Dat kan dus bestaan uit oefeningen die van voor naar achter gaan, links naar rechts en oefeningen met een roterende beweging.  Twee goede voorbeelden zijn lunges in meerdere richtingen en het zogenaamde houthakken met een medicine ball.

 

1 reactie op “3 Sleutel Elementen Voor Een Op Golf Gespecificeerd Fitness Programma


Comment author said

Door Ernst Bins op 6 mei 2015 om 03:59

Hoop dat het een toegevoegde waarde is voor mijn golfspei.fitness oefeningen,stretchen en lenigheids oefeningen zijn aan mij wel besteed.

Groet Ernst Bins

 

Plaats een reactie


*