headershadow

Latest Blogposts

Golf en voeding door Tessa van der Steen

Golf en voeding

Een gezond, uitgebalanceerd voedingspatroon heeft een aanzienlijke invloed op de prestaties op de golfbaan. De combinatie golf en voeding is een van de meest onderschatte aspecten om goede prestaties te behalen. Door de juiste voedingsstoffen te kiezen zal je scherpte en focus toenemen, blijft je energieniveau constant en heb je een aanmerkelijk voordeel op de concurrentie. Speciaal voor golfrevolutie geeft Tessa van der Steen

3 tips die je spel zeker ten goede zullen komen.

Tip 1. Maak onderscheid tussen eten en voeding

Eten vult je maag en voeding voedt je cellen. Voeding levert voedingsstoffen zoals eiwitten, koolhydraten, essentiële vetzuren, vitaminen en  mineralen. Producten die in de natuur voorkomen zoals groenten, fruit, vis, eieren, vlees, noten en zaden zijn 100% voeding voor het lichaam.
Producten uit zakjes/pakjes met allerlei ingrediënten die je niet kent en niet kunt uitspreken vallen onder eten. Eten vult je maag, maar voedt je cellen niet.

De kwaliteit van de avondmaaltijd van de dag ervoor bepaalt of je fit en energiek op de baan staat. Dus kies voor groenten, rijst en vis of een groenten omelet met champignons, spinazie, tomaat en paprika. Je zult zien dat de prestaties met zo’n goede basis aanzienlijk verbeteren!

Tip 2. Eet elke 3 uur

Regelmatig eten zorgt voor een constante bloedsuikerspiegel waardoor je minder trek hebt in suiker of ongezonde snacks. In het begin zul je misschien niet elke 3 uur honger hebben, maar als je dit 2 weken consequent volhoudt reset je de verbranding en zal deze effectiever gaan werken! Daarnaast houd je de bloedsuikerspiegel constant en dat zorgt voor een optimale focus en concentratie.

Tip 3. Handige tussendoortjes tijdens golf

Tussendoortjes voorkomen bloedsuikerspiegelschommelingen en houden je verbranding op gang. Op de baan heeft het lichaam baat bij langdurige energie. Gangbare tussendoortjes zoals Sultana’s en ontbijtkoek bevatten relatief veel toegevoegde suikers. Dit werkt niet optimaal voor de focus en concentratie.

Handige tussendoortjes blijven goed in de golftas, kruimelen of smelten niet. Tessa staat bekend om haar zelf ontwikkelde golf cake. Een cake van havermout, eieren, honing, kaneel, noten en gedroogde vruchten. Een plak van deze cake zorgt voor langdurige energie, is handig mee te nemen en smaakt daarnaast ook nog erg lekker. Voor degenen voor wie dit teveel van het goede is, heeft Tessa de Go!Greenbar® ontwikkeld.

Nederlands eerste Golf reep, met Super Foods zoals goji bessen, spirulina, groene thee, maca en cacaobonen.

Golf en voeding door Tessa van der Steen

Tessa van der Steen is orthomoleculair therapeut en begeleidt o.a. golfers als Daan Huizing, Robin Kind, Richard Kind, Floris de Vries, Maarten Bosch, Reinier Saxton, Dylan Boshart en Joost Luiten.

Tessa “Ik leer mijn cliënten de basisregels van een gezonde voeding, hoe ze verantwoorde keuzes kunnen maken en structuur aan kunnen brengen in hun maaltijden. Al snel zie ik een aanzienlijke toename van het energieniveau, focus en prestaties. Maar het belangrijkste is dat mijn cliënten het volgen van hun nieuwe levensstijl als zeer plezierig ervaren en er voor de rest van hun leven mee door willen gaan!”

Voor meer info: www.gogreenbar.nl en www.yourhealthcoach.nl – ook voor het recept van de Golf Cake!

LAAT HIERONDER JE VOORNAAM EN
E-MAILADRES ACHTER OM DE BESTE SWINGTIPS TE ONTVANGEN
Je gegevens zijn veilig. Wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij

0 reacties op “Golf en voeding door Tessa van der Steen

Plaats een reactie


*